Meghódítottuk a Bihari hegység csúcsát!

Naponta a munkavégzésünk során átvitt értelemben hegyeket mozgatunk meg, most lehetőségünk nyílt arra, hogy a gyakorlatban is meghódítsuk a hegycsúcsokat.
2024. május 18 – án túrát szerveztünk Békés megye vállalkozó szellemű munkatársi száméra a Bihar hegységben.
Reggel korán indultunk Békéscsabáról. Doboz érintésével mentünk a méhkeréki határállomásra. A határátkelés után Nagyszalontán tartottunk egy rövid pihenőt, ahol volt lehetőség pénzváltásra és elmenni a mosdóba. Majd tovább indultunk és Arany János szülőhelyénél álltunk meg néhány percre. Azután elhagytuk Nagyszalontát és Feketebátor felé vettük az utunkat. Közben meghallgattuk Arany János, Családi kör című versét. Bélfenyér érintésével Sólyom településnél értük el a Béli hegységet, majd a Fekete körös mellett a Borzi szoroson keresztül haladva értünk a Belényesi medencébe. Belényes után néhány kilométerrel a Bihar hegység felé vettük az irányt. Vasaskőfalvát elhagyva a Köves körös völgyében mentünk a Boga üdülőtelepig, majd onnan szerpentinen haladva a Padis fennsíkra. Ott az 5-ös útelágazásnál szálltunk ki a buszból és onnan indult a gyalogtúránk. A nagy padisi réten haladtunk át, ahol különböző töbröket figyelhettünk meg. Majd egy emelkedő szakasz következett egy patak meder mellett. Egy kis tisztásra érve néhány perces pihenőt tartottunk, azután tovább folytattuk utunkat a Boga kő csúcsára, majd onnan a Boga szirt kilátóhoz. Onnan nagyon szép kilátásban gyönyörködhettünk a Boga katlanba és a környező hegyekbe. Ott tartottunk egy fotó és ebédszünetet. Majd visszaindultunk addig a tisztásig, ahol a kék keresztjelzés elágazik és néhány kilométer után ismét egy csodálatos tisztásra érkeztünk. Ott készítettünk csoportképet is. Majd tovább ereszkedve a Bál rét szélénél elértük a műutat és néhány 100 méter után a Szkarica turista ház melletti parkolót. Ott várt ránk a buszunk. Vettünk az árusoktól egy kis kézműves terméket és elindultunk a busszal hazafelé. Tenke érintésével megérkeztünk Nagyszalontára, ahol egy kellemes kis étteremben nagyon finom vacsorával vártak bennünket. A jó hangulatú vacsora elfogyasztása után hazaindultunk. A Határátkelő után Doboz érintésével élményekben gazdagon érkeztünk haza Békéscsabára.

Postás Szakszervezet Békéscsaba KSZB

Kelet-magyarországi Postás Sportegyesülete

Belépési nyilatkozat

Az alábbi linken töltheti le a belépési nyilatkozatot: